پنجشنبه هفته گذشته در تاریخ شهریورماه ،‌ پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات به کمک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اقدام به برگزاری رویدادی در راستای همکاری و هم‌افزایی شرکت‌ها و محققین حوزه‌ی فاوا و نهادهای دولتی با کسب و کارهای نوپا نمود.

این رویداد با حضور سازمان فضایی کشور،‌ مرکز نوآوری شهرداری مشهد،‌ آتش نشانی، هلدینگ دانش بنیان گرین وب و فناپ تشکیل شد و هلدینگ دانش بنیان گرین وب به نمایندگی از حاضرین این مراسم، ‌مجری برگزاری بود.

در ساعت صبح پس از پذیرش سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و استارتاپ‌ها،‌ تلاوت قرآن و خوشامد گویی؛ دكتر محمدجعفر صدیق،‌ سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات سخنرانی کردند و به معرفی برنامه حمایتی پارک برای توسعه اقتصادی پرداختند.

سپس دکتر سرائیان، دبیر محترم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور روی صحنه آمدند و از پروژه ملی بیستون صحبت کردند و در ادامه مجموعه‌ی فناپ از نیازها و طرح‌های خود گفت.

سپس مهندس مهدی محمدی،‌ مدیرعامل شرکت دانش بنیان گرین وب روی سِن آمد و از خاطرات خود و اینکه چه شد که پا در عرصه‌ی IT گذاشت، گفت.

مهندس محمدی گفت: دیگر ایران را به زعفران و پسته نمی‌شناسند، به لطف آقای ترامپ دیگر به نفت هم نمی‌شناسند! ایران در دنیا به مهندسان ایرانی معروف است.

ایشان گفت میتوانیم با کمک و همکاری، کاری کنیم تا جهانیان ایران را به صادرات در حوزه‌ی فاوا بشناسند، کار سختی نیست چون تحریم‌ها بر این صنعت اثر چندانی ندارند.

مهندس محمدی گفت همانطور که ماهی‌های ساردین بطور جمعی حرکت میکنند و در مواجه با کوسه و نهنگ،‌ به کمک اتحادی که دارند شکست نمی‌پذیرند، ما نیز میتوانیم به کمک هم حرکت کنیم و سختی‌های راه را از میان برداریم.

در ادامه مهندس محمد مظفری از مگا پروژه‌ی ابر ملی که هدف نهایی شتابدهنده گرین تک است، گفت و از استارتاپ‌ها دعوت کرد در صورت تمایل به این متد ساردینی بپیوندند.

در ادامه نیز نماینده صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران،‌ از چالش‌هایی که میشود به دست استارتاپ‌ها حل شود صحبت کرد و در انتها خانم دکتر شبنم یزدانی، مدیر توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران، از نمونه همکاری‌ها و کمک‌های کسب و کارهای نوپا در این سازمان خبر داد.

این مراسم که با هدف رفع چالش‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی توسط استارتاپ‌ها شکل گرفته بود تا ساعت 17 به طول انجامید و در ساعات پایانی با برگزاری بُرد روم‌های تخصصی توسط سازمان‌ها همراه بود،

استارتاپ‌هایی که تمایل به همکاری داشتند در این بُرد روم‌ها خود را معرفی کردند و راه‌حل‌های خود را در جهت رفع چالش‌ها بیان کردند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>